Friday, November 12, 2010

Tekanan darah rendah di kalangan wanita hamil

Hari ni sudah masuk 3 hari saya mengalami sakit kepala. Sakit kepala yang x blh nak describe; badan rasa melayang2, kadang2 tiba-tiba badan berpeluh-peluh, rasa nak pitam. Kadang2 tu rasa darah turun naik, stress tp x tau apa yg saya stress kan. Mlm bila terjaga susah nak lena blk, rasa semua posisi x selesa.
Mlm semlm suami saya bawa saya ke klinik, check up. Takut ada yang x kena, kandungan dah nak masuk 8 bulan. Dr kata tekanan darah saya rendah. Tp x perlu mkn ubat. Cuma perlu meneruskan pengambilan vitamin. Hmm, badan mmg rasa x selesa tp saya x layan sgt. Kandungan kali ni berbeza dr yg dulu. Masa anak sulung dulu, saya mengalami alahan yg teruk di awal dan akhir kehamilan. Hampir bersalin, alahan dah makin kurang. Tp kali ni, saya x alah sgt di awal kehamilan. Tp sejak meningkat usia kandungan, mcm2 yang saya alami. Betul spt kata kebanyakan org, setiap kandungan itu berbeza antara satu sama lain.

Klik pada link di bwh untuk article tekanan darah rendah di kalangan wanita hamil;

No comments:

Post a Comment